Praktijkregels – Huisartsenpraktijk Het Kristal – Apeldoorn
Huisartsenpraktijk Het Kristal
Distelvlinderlaan 210 7323XB
Apeldoorn

Praktijkregels

Omgangsvormen
Wij doen ons best om aan al onze patiënten zo goed mogelijk zorg te verlenen, binnen onze mogelijkheden. Binnen onze praktijk willen wij nastreven dat patiënten en medewerkers respectvol en op een prettige manier met elkaar omgaan. Ongepast gedrag aan de telefoon, de balie, in de wachtkamer of in de spreekkamer wordt niet getolereerd. In voorkomende gevallen zullen wij u hierop aanspreken en bij herhaling zullen wij ook zwaardere maatregelen treffen. Hopend op uw medewerking

Afspraken
Wij merken dat afspraken regelmatig worden vergeten of dat patiënten te laat komen. Het is jammer dat daardoor spreekuur tijd verloren gaat. Andere patiënten hadden daar graag gebruik van willen maken. Mocht u verhinderd zijn,  zeg uw afspraak dan minimaal 24 uur van te voren af. Wij hanteren een no-show tarief van €15,- om het aantal niet nagekomen of te laat geannuleerde afspraken terug te dringen

Second Opinion

Indien u twijfelt over een diagnose of behandeling van ons, volg dan de onderstaande stappen:

1. Neem contact op met de huisarts die u heeft gezien.
In het kader van een goede behandelrelatie, zowel op het moment als voor de toekomst, hechten wij eraan dat het contact rechtstreeks verloopt met de huisarts zelf. Wij verzoeken u vriendelijk om hiervoor een afspraak te maken tijdens het spreekuur.

2. Vertel uw huisarts dat u graag een tweede mening wilt over het oordeel, de diagnose en/of het behandelplan.

Wij staan open voor een tweede mening. Echter, wij streven ernaar dat patiënten en medewerkers respectvol en op een prettige manier met elkaar omgaan en communiceren. Als u feedback heeft, geef deze dan op een vriendelijke en constructieve wijze. Ongepast gedrag, schelden en veroordelen worden niet getolereerd.

3. Tijdens het gesprek zullen wij inventariseren wat de reden is voor het aanvragen van een tweede mening en hoe wij hierin een passende oplossing kunnen vinden. Dit kan bijvoorbeeld via overleg met een collega huisarts of doorverwijzing naar een specialist.

Wij vinden het belangrijk dat u zich op uw gemak voelt en vertrouwen heeft in onze zorg. Als u herhaaldelijk een second opinion aanvraagt, kan dit duiden op een gebrek aan vertrouwen in de kunde van de arts. We gaan hierover graag met u in dialoog om te bespreken of we iets aan uw zorgen kunnen doen. Als het vertrouwen echter niet hersteld kan worden, overweeg dan om over te stappen naar een andere huisarts.